Nog maar vier weken stage!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Molenmaker - WaarBenJij.nu Nog maar vier weken stage!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Molenmaker - WaarBenJij.nu

Nog maar vier weken stage!!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 November 2014 | Australië, Sydney

Vandaag is het nog maar een maandje stage, een weekje Melbourne en dan is het eindelijk zo ver!! Dan komt Wouter ook naar Australie! Kan niet wachten. Maar eerst nog een maandje werken en genieten van het heerlijke weer.. Ja sorry het moet gezegd worden, het afgelopen weekend hebben we temperaturen gehad van tussen de 30 en 40 graden. Niet altijd prettig maar als je heerlijk aan het strand ligt of bij het zwembad heb je weinig te klagen!

De afgelopen maand hebben we weer genoeg leuke dingen gedaan! Halloween hebben we natuurlijk uitgebreid gevierd. Het is leuk om te zien hoe feestdagen die in Nederland niet zo heel bekend of populair zijn hier vrij groot zijn. De 31ste zijn we naar een feest van de uni geweest. Wat wel heel leuk was, een beetje als of je een schoolfeest aan crashen was. Maar Feline, Liesa, Chris en ik hebben ons goed vermaakt! Zaterdags zijn we naar een wat groter Helloween feest geweest, in een club op The Rocks. Dit was super gezellig en een zeer geslaagde avond!

Helaas was dit ook het laatste weekend van Liesa en hebben we zondag afscheid moeten nemen! MAAR niet getreurd Duitsland is niet zo ver weg! Een er is altijd wel een excuus om een weekend je Berlijn te plannen. Liesa, Ich werde dir bald wieder zu sehen!!

Het is een hele culture maand geweest. Feline en ik zijn eerst samen naar Sculptures by the Sea geweest. Het is een openbaar kunstfestival van twee weken waarbij ze beelden hebben geplaatst op de weg langs de kust van Bondi naar Tamara Beach. Het is echt een hele mooie wandeling en met die beelden wordt het nog mooier.

Zelf ben ik naar het PowerHouse Museum geweest hier was een tentoonstelling over techniek en design, met voornamelijk Apple producten en dat leek me wel interessant. Het was een heel gaaf museum met veel verschillende technieken en dingen om te zien. Van een stoomtrein tot een spaceshuttle en van kleding tot 8-bit filmpjes ze hadden er van alles. En om deze dag goed af te sluiten besloten we om spontaan naar de Musical te gaan. En we hadden gelukt! voor $35 hebben we kaartjes weten te bemachtigen voor WICKED! Wat een fantastische Musical!

Ook blijkt ik veel geluk te hebben met het betalen van entre voor de verschillende musea. Bij het PowerHouse Museum lag het systeem plat en mocht ik gratis naar binnen en een week later bij het Maritime Museum was er een festival en was het ook gratis. Dit festival stond in het teken van de verschillende culturen van de Pacific Islands. We hebben verschillende dansen stijlen gezien van de eilanden en heel wat geleerd over de verschillende culturen! Heel gaaf. Het museum zelf was ook wel leuk. Het is niet zo'n groot museum maar ze hebben we wat leuke Australische dingen waar ze trots op zijn. De olympische roeiboot bijvoorbeeld. We gingen er heen voor de foto reportage Beautiful Whales. Een reportage over walvissen, dit was heel indrukwekkend.

Binnenkort ga ik nog naar Sydney Goes Pop, een van de grootste expo's over popart! Heel erg zin in!

Stage gaat heel goed. Ze zijn heel tevreden met me en maken zich al een beetje zorgen over als ik weg ben. Ik heb elke dag nog steeds mijn vaste dingen, het maken van de clippings en ze in de rapporten plaatsen maar ik mag ook veel andere dingen doen. Send-out organiseren, Media lists maken, dit is het samenstellen van de lijsten waar we onze send out naar toe sturen en ik maak en heleboel media alert. Dit zijn visuele overzichten van de producten die een klant heeft zodat een tijdschrift snel kan zien wat we hebben. Dus ik doe een boel dingen en ik vermaak me nog wel vier weekjes!!

Dikke Knuffel voor iedereen en tot over 62 dagen!


  • 24 November 2014 - 17:43

    Yvonne Huiskes:

    wat gaat het snel.
    voor je het weet ben je weer terug.
    hoop dat je er een hele leuke tijd hebt gehad.
    kun je later leuk weer aan terug denken.
    zal leuk zijn als je weer bij ons kan werken.
    rome heeft een jonge zoon gekregen wel veels te vroeg
    is met 32 weken geboren in zwolle.
    nog even en dan kan je je mannetje weer in de armen nemen..geniet er nog maar lekker van
    groetjes yvonne

  • 24 November 2014 - 23:04

    Maaike Molenmaker:

    Hey Yvonne,

    Ja gaat super snel!!! Heb het hier super naar mijn zin!
    Leuk the horen dat ze een zoontje heeft gekregen!! Hoop dat alles goed gaat!

    Lief dat je een berichtje stuurde! Tot snel!!

  • 25 November 2014 - 20:41

    Riet Willems-Prinsen:

    Hoi Maaike.
    Wat maak jij veel leuke dingen mee,geniet ervan en zeker van het weer want hier is het koud vannacht heeft het gevroren.heel veel liefs van Opa en mij.
    Knuffels Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Maaike

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 2894

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: